Thursday 22 January 2015

Snö.... Vinter... Det hade väl kunnat komma vid jul istället? 
Försöker fördriva lite slappo-tid med att kolla på serier. Orange is the new black. Ok serie än så länge... 

I måndags var det återbesök hos BM. Allt såg bra ut. Hon tyckte dock att jag behövdes kollas upp av läkare pga att jag haft sammandragningar och lite sånt... Så i går var det tid för det: kom dit en kvart tidigare och de lyckas oroa mig med "att detta kommer ta tid. Har ni ätit? Nähä, då tycker jag ni gör det nu och kommer hit igen sen, det kan ju ta tid det här". Lite oroväckande.... Vi köpte semla i kaféet och gick sen tillbaka. Kollade kurvan som såg bra ut. Så blev det en lååååång väntan på läkaren... V.UL som visade en pigg liten filur, eller ja... Ett nyfiket huvud i alla fall! Allt såg så bra ut så. Skönt! Men fick lova att ta det lugnt och även lova att ringa direkt om jag fick liknande eller värre känningar. Trevlig läkare från USA. Hade visst egen klinik där och allt. 
I dag är stora hjärtat sövd och ligger på operationsbordet..igen. De ville öppna upp och kolla varför det inte läker som det ska... Ta prover som ska skickas till Göteborg.... Väntar på att han ska ringa och få komma hem... Väntar också på att klockan ska bli två, då ska jag själv till sjukgymnasten... Försök 2! Då min förra tid blev inställd pga sjukdom på sjukgymnasterna. 
I helgen gör jag min sista arbetshelg på evigheter...  Känns konstigt. 

No comments:

Post a Comment